Istraživači i škole – katalog aktivnosti

Osim osmišljavanja i organizacije Noći istraživača, važan dio projekta Blue-Connect 2.0 jesu i posjete znanstvenika školama te posjete grupa učenika sveučilištima.

U nastavku navodima aktivnosti koje se provode na Sveučilištu u Rijeci.

Kemijske čarolije, vrtićki uzrast, niži razredi OŠ, edukativna igra
Naziv aktivnostiKemijske čarolije
Voditelji aktivnostiNikolina Vidović, Dean Marković, Maria Kolympadi Markovic, Mirna Petković Didović
InstitucijaFakultet biotehnologije i razvoja lijekova, Sveučilište u Rijeci
Tip aktivnostiEdukativna igra
Ciljana skupinaVrtićki uzrast, niži razredi osnovne škole
Broj učenika20-25
Trajanje60 min
JezikHrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)Po dogovoru
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)Po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)nikolina.vidovic@uniri.hr
OPIS
Cilj radionice je upoznavanje djece predškolskog uzrasta te nižih razreda osnovne škole s pojmom kemije te povezivanje tog pojma s pojavama i procesima iz svakodnevnog života kao i s tvarima koje nalaze u svojoj okolini, u ovom slučaju u svojoj kuhinji. Tijekom radionice djeca će se upoznati i s pojmovima gustoće, kiselosti i lužnatosti koje će im biti objašnjenje kroz jednostavne, a zanimljive i efektne pokuse s „kemikalijama“ koje možemo naći kod kuće. Ideja je da se svaki pokus raspravi s djecom te ona iznesu svoje dojmove, pokušaju objasniti uočene pojave i povezati ih sa samom temom radionice.
Uzbudljivo odrastanje jednog malog kukca – vinske mušice, učenici razredne nastave (2. i 3. razred OŠ), interaktivno predavanje
Naziv aktivnostiUzbudljivo odrastanje jednog malog kukca – vinske mušice
Voditelji aktivnostiAna Filošević Vujnović, Bobana Samardžija, Marta Medija
InstitucijaFakultet za biotehnologiju i razvoj lijekova, Sveučilište u Rijeci
Tip aktivnostiInteraktivno predavanje
Ciljana skupinaUčenici razredne nastave (2. i 3. razredi osnovne škole)
Broj učenika20-25
Trajanje45 minuta
JezikHrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)U školama
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)Po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Marta Medija, marta.medija8@gmail.com
OPIS
Vinska mušica je maleni kukac koji živi u prirodi. Vinsku mušicu često možemo naći i u našem domu. Ako nam voće predugo stoji u zdjeli odjednom ćemo vidjeti puno vinskih mušica, pa kako to? uvijek se pitamo. Upravo zato jer razvoj od jajašca do odrasle vinske mušice traje samo 10 dana. Tijekom svog odrastanja vinska mušica prolazi kroz različite stadije, od kojih je svaki drugačiji od prethodnog. Kroz interaktivno predavanje djeca bi naučila kako izgleda razvoj kukaca i zašto je znanstvenicima vinska mušica važna. Također vidjeli bi sve razvojne stadije vinske mušice uživo i pod mikroskopom. Ukoliko bude mogućnosti i u dogovoru s nastavnikom djeca bi mogla pratiti razvoj vinske mušice u vlastitoj učionici (omogućili bi materijal za uzgoj).
Inteligentni magneti / Magneti intelligenti, do 8 godina, radionica
Naziv aktivnostiInteligentni magneti / Magneti intelligenti
Voditelji aktivnostiMarina Manganaro
InstitucijaFIZRI
Tip aktivnostiradionica
Ciljana skupinado 8 godina
Broj učenikado 8
Trajanje30 min
JezikHrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik

ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)u školama
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)marina.manganaro@uniri.hr  
OPIS
Jesu li magneti glupi? Oni sigurno ne znaju razmišljati, ali ipak znaju svoj posao…magnetizam je vrlo privlačna (!) sila i možemo je koristiti na mnogo načina kako bi si život učinili jednostavnijim. Uostalom, živimo na divovskom magnetu. Dođite naučiti nešto o magnetizmu i izraditi vlastiti magnet s fizičarima iz FIZRI-ja. Radionica je dostupna na hrvatskom, engleskom i talijanskom jeziku
Mišica u zemlji fizike, do 8 godina, interaktivna predstava
Naziv aktivnostiMišica u zemlji fizike
Voditelji aktivnostiMarija Čargonja, Daria Jardas Babić
InstitucijaFIZRI
Tip aktivnostiinteraktivna predstava
Ciljana skupinado 8 godina
Broj učenikado 20
Trajanje45 min
JezikHrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)po dogovoru
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)mcargonja@uniri.hr daria.jardas@uniri.hr  
OPIS
„Mišica u zemlji fizike“ je interaktivna predstava s pokusima, namijenjena djeci predškolske i rane školske dobi, s ciljem popularizacije fizike. Lutka-mišica potiče djecu na aktivno sudjelovanje u predstavi kroz zanimljivu priču i čudesne pokuse. Navodi ih na opažanje, istraživanje, postavljanje pitanja te donošenje zaključaka o raznim fizičkim pojavama.
Potraga za blagom u Pi ritmu, učenici razredne nastave, edukativna igra
Naziv aktivnostiPotraga za blagom u Pi ritmu
Voditelji aktivnostiBojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar
InstitucijaFakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci
Tip aktivnostiEdukativna igra
Ciljana skupinaUčenici razredne nastave
Broj učenika20-25
Trajanje45 minuta
JezikHrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)Po dogovoru
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)Po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr
OPIS
Pi je jedan poseban broj, sasvim drugačiji od svih drugih brojeva. On je skroz neracionalan, ali ipak pozitivan lik kojemu nema kraja. Skita se po krugovima te, ako pažljivo potražiš, u svakom ga krugu možeš pronaći. Na brojevnom pravcu, njegov je dom između brojeva 3 i 4, bliže broju 3 nego broju 4. Iako ga je ponekad teško zapisati na list papira, možeš se dobro zabaviti ako zaigraš igru u Pi ritmu. Tražeći blago prema pravilima koja slijede decimale broja Pi i rješavajući zanimljive matematičke zadatke učenici pokušavaju odgonetnuti ključ za otvaranje škrinje s blagom.
Kako očuvati i zaštititi vodu?, učenici osnovne škole, predavanje
Naziv aktivnostiKako očuvati i zaštititi vodu?
Voditelji aktivnostiGoran Volf
InstitucijaGrađevinski fakultet, Sveučilište u Rijeci
Tip aktivnostiPredavanje
Ciljana skupinaUčenici osnovne škole
Broj učenika20-25
Trajanje30-45 min
JezikHrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)U školama
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)Po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Goran Volf, goran.volf@uniri.hr
OPIS
Voda je jedan od najvažnijih elemenata koji su nam potrebni za život i rast. Voda pokriva više od 70 % površine Zemlje. Pomaže nam u našem svakodnevnom životu, čini okoliš koji nas okružuje lijepim, a također važna je i potrebna biljkama i životinjama. Održavajući vodom čistom, štitimo svoje zdravlje te zdravlje našeg planeta. Onečišćenje voda danas predstavlja jedan od glavnih problema, budući da se voda prekomjerno iskorištava, a utjecaj čovjeka i klimatske promjene koje se dešavaju u današnje vrijeme negativno utječu na samu kvalitetu i dostupnost vode. Ovim problemom želi se pokazati učenicima zašto je voda bitna, gdje se sve koristi, na koje načine se ona sve zagađuje te kako je možemo očuvati, odnosno kako možemo očuvati okoliš koji nas okružuje. Također pokazati će se učenicima na zanimljiv i prihvatljiv način kako se pročišćavaju vode koje su onečišćene.
Popločavanja ravnine: Penrose vs Arhimed, učenici viših razreda osnovne škole (7. i 8. razred OŠ), radionica
Naziv aktivnostiPopločavanja ravnine: Penrose vs Arhimed
Voditelji aktivnostiBojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar
InstitucijaFakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci
Tip aktivnostiRadionica
Ciljana skupinaUčenici viših razreda osnovna škole (7. i 8. razred)
Broj učenika20-25
Trajanje45 minuta
JezikHrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)Po dogovoru
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)Po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr
OPIS
Popločavanje ravnine je skup geometrijskih likova čije unutrašnjosti nemaju zajedničkih točaka, a čija unija je cijela ravnina. Postoje mnoge vrste popločavanja: pravilna, Arhimedova, Penroseova,… Popločavanje ravnine je tema kojom se matematičari bave od davnih vremena. Arhimed je bio starogrčki matematičar, koji je, između mnogih drugih tema, proučavao i opisivao ono što danas zovemo Arhimedova tijela. Zahvaljujući Kepleru koji je nastavio Arhimedov rad i proučavao popločavanja ravnine, danas se jedna familija simetričnih popločavanja ravnine naziva Arhimedova popločavanja. Penroseovo popločenje je nešto drugačije, to je aperiodičko popločenje ravnine pločicama koje je proučavao Roger Penrose 1973. godine. Neperiodička popločavanja nemaju translacijsku simetriju, tj. ne postoji dio takva popločenja koji se može pravilno „precrtati“ i na taj način popločiti cijelu ravninu. Tijekom ove aktivnosti učenici će istražiti koliko ima pravilnih i Arhimedovih popločavanja ravnine, a i pokušat će „složiti“ Penroseovo popločavanje ravnine i usporediti ga s prethodnim.
Kristali, učenici viših razreda osnovne škole (7. i 8. razred OŠ), radionica
Naziv aktivnostiKristali
Voditelji aktivnostiBojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar
InstitucijaFakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci
Tip aktivnostiRadionica
Ciljana skupinaUčenici osnovne škole (7. i 8. razred)
Broj učenika20-25
Trajanje45 minuta
JezikHrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)Po dogovoru
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)Po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr
OPIS
Prvi zapisi o kristalima javljaju se još u Babilonu, drevnoj Indiji i drevnoj Kini, no tek u 17. stoljeću počinje značajan napredak u kristalografiji. Matematičar i astronom Johannes Kepler prvi opisuje kristal matematički. Kristale u prirodi proučavamo i opisujemo matematičkom teorijom grupa, odnosno simetrijama i kristalografskim grupama. Postupak kojim nastaje kristal u matematici nazivamo popunjavanje prostora. Tijekom ove aktivnosti učenici će kroz različite aktivnosti istražiti kako nastaju kristali te će i sami kreirati.
Stilovi učenja, učenici predmetne nastave, radionica
Naziv aktivnostiRadionica ,,Stilovi učenja“
Voditelji aktivnostiLucija Tomac, Vanja Brandić, Tena Pejčić
InstitucijaUčiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci
Tip aktivnostiRadionica
Ciljana skupinaUčenici predmetne nastave
Broj učenika20-25 učenika
Trajanje90 minuta
JezikHrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)U osnovnoj školi na području Grada Rijeke
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)1 radionica po školi (ovisi o interesu)
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Lucija Tomac, lucija.tomac@ufri.uniri.hr
OPIS
Radionica „Stilovi učenja“ usmjerena je na učenike predmetne nastave osnovnih škola Grada Rijeke. Cilj radionice u trajanju od 2 školska sata je upoznati učenike sa stilovima učenja te ih potaknuti na otkrivanje svojeg stila učenja. Učenici će ispunjavati upitnik pomoću kojeg će prepoznati svoj dominantni stil nakon čega će u grupama određenu temu prilagoditi svojem stilu učenja. U refleksiji ćemo se osvrnuti na njihove uratke i sugestije za poboljšanje strategija učenja.
Složi i zaigraj sudoku, učenici osnovne škole, učenici srednje škole, edukativna igra
Naziv aktivnostiSloži i zaigraj sudoku
Voditelji aktivnostiBojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar
InstitucijaFakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci
Tip aktivnostiEdukativna igra
Ciljana skupinaUčenici osnovne škole, učenici srednje škole
Broj učenika20-25
Trajanje45 minuta
JezikHrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)Po dogovoru
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)Po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr
OPIS
U ovoj aktivnosti učenici moraju, pomoću dobivenih hintova, otkriti početne vrijednosti u sudoku tablici. Nakon što ih otkriju, trebaju i riješiti otkriveni sudoku. Učenici će se podijeliti u timove i svaki tim će, kroz edukativnu igru, pokušati skupiti što više bodova u slaganju i rješavanju sudokua. Zadaci su prilagođeni uzrastu učenika.
Matematika inspiriana pirodom: optimizacija, učenici osnovne škole, učenici srednje škole, edukativna igra
Naziv aktivnostiMatematika inspirirana prirodom: optimizacija
Voditelji aktivnostiBojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar
InstitucijaFakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci
Tip aktivnostiEdukativna igra
Ciljana skupinaUčenici osnovne škole, učenici srednje škole
Broj učenika20-25
Trajanje45 minuta
JezikHrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)Po dogovoru
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)Po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr
OPIS
Kroz dvije edukativne igre približiti ćemo pojam optimizacije učenicima, a ujedno i naći najkraći put te otvoriti škrinju s blagom.
Žive slike mikroorganizama, učenici osnovne škole, učenici srednje škole, izložba
Naziv aktivnostiŽive slike mikroorganizama
Voditelji aktivnostiMarina Šantić, Gabrijela Begić i djelatnici Zavoda za mikrobiologiju i parazitologiju.
InstitucijaZavod za mikrobiologiju i parazitologiju, Medicinski fakultet, Sveučilišta u Rijeci
Tip aktivnostiIzložba
Ciljana skupinaUčenici osnovnih i srednjih škola
Broj učenika20 po grupi
Trajanje45 minuta
JezikHrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)Na instituciji, Zavodu za mikrobiologiju i parazitologiju
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)Broj termina po dogovoru, Prijedlog datuma 19. i 20. rujna 2024.
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Prof. dr. sc. Marina Šantić, marina.santic@uniri.hr
OPIS
Nevidljive bakterije učinit ćemo vidljivima uzgajajući ih na odgovarajućim hranjivim podlogama. Svaka bakterija, ovisno na kojoj je hranjivoj podlozi uzgojena daje različiti boju.  Napravit ćemo „žive“ slike koristeći različite bakterije i gljive na različitim hranilištima i prikazati raskoš njihovih boja i oblika. Učenici će na zabavan i kreativan način upoznati dobre i loše strane mikroorganizama, njihove oblike i boje. Izložba će im približiti znanost, usmjeriti ih prema učenju i istraživanju te potaknuti ih na razmišljanje, komunikaciju i suradnju. Doživjet će mikrobiološki laboratorij i aktivno sudjelovati u otkrivanju mikroorganizama koje se nalaze svuda oko nas.
Matematika inspirirana prirodom: kristali i popločavanja, učenici srednje škole, radionica
Naziv aktivnostiMatematika inspirirana prirodom: kristali i popločavanja
Voditelji aktivnostiBojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar
InstitucijaFakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci
Tip aktivnostiRadionica
Ciljana skupinaUčenici srednje škole
Broj učenika20-25
Trajanje45 minuta
JezikHrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)Po dogovoru
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)Po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr
OPIS
Prvi zapisi o kristalima javljaju se još u Babilonu, drevnoj Indiji i drevnoj Kini, no tek u 17. stoljeću počinje značajan napredak u kristalografiji. Matematičar i astronom Johannes Kepler prvi opisuje kristal matematički.
Kristale u prirodi proučavamo i opisujemo matematičkom teorijom grupa, odnosno simetrijama i kristalografskim grupama. Postupak kojim nastaje kristal u matematici nazivamo popunjavanje prostora. Popunjavanje dvodimenzionalnog prostora nazivamo popločavanje ravnine. Postoje mnoge vrste popločavanja: pravilna, Arhimedova, Penroseova,… Popločavanje ravnine je tema kojom se matematičari bave od davnih vremena. Arhimed je bio starogrčki matematičar, koji je, između mnogih drugih tema, proučavao i opisivao ono što danas zovemo Arhimedova tijela. Zahvaljujući Kepleru koji je nastavio Arhimedov rad i proučavao popločavanja ravnine, danas se jedna familija simetričnih popločavanja ravnine naziva Arhimedova popločavanja.
Penroseovo popločenje je nešto drugačije, to je aperiodičko popločenje ravnine pločicama koje je proučavao Roger Penrose 1973. godine. Neperiodička popločavanja nemaju translacijsku simetriju, tj. ne postoji dio takva popločenja koji se može pravilno „precrtati“ i na taj način popločiti cijelu ravninu. Međutim, takva popločavanje postoje u prirodi. Tijekom ove aktivnosti učenici će istražiti koliko ima pravilnih i Arhimedovih popločavanja ravnine, a i pokušat će „složiti“ Penroseovo popločavanje ravnine i usporediti ga s prethodnim.
Geoinformatika u graditeljstvu: istraživanje geohazarda, učenici gimnazije, interaktivno predavanje/radionica
Naziv aktivnostiGeoinformatika u graditeljstvu: istraživanje geohazarda
Voditelji aktivnostiPetra Jagodnik, Nino Krvavica
InstitucijaSveučilište u Rijeci, Građevinski fakultet
Tip aktivnostiInteraktivno predavanje / Radionica
Ciljana skupinaUčenici gimnazije
Broj učenika15-20
Trajanje45 minuta
JezikHrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)Po dogovoru
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)Po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Petra Jagodnik, petra.jagodnik@gradri.uniri.hr
OPIS
Geoinformatika je interdisciplinarna znanost koja primjenjuje informatičku tehnologiju za prostorne analize kako bi se bolje razumjela Zemljina površina i procesi koji na njoj djeluju. Kombinacijom naprednih tehnoloških alata i ekspertnog znanja, ona pruža ključne alate za predviđanje i ublažavanje učinaka geohazarda. Kako nam geoinformatika omogućuje precizno kartiranje terena primjenom tehnologija poput LiDAR-a (Light Detection and Ranging), čime se mogu otkriti područja podložna klizanju? Kako se primjenom GIS alata simuliraju različiti scenariji poplava, uzimajući u obzir klimatske promjene i promjene u korištenju zemljišta? U graditeljstvu, takvi modeli ne samo da pomažu u zaštiti postojećih objekata, već doprinose planiranju sigurnijih i otpornijih urbanih područja, smanjujući rizik od katastrofa i osiguravajući održivost izgrađenih okruženja. U ovoj aktivnosti učenici upoznaju inovativne tehnologije u istraživanju geohazarda i pokušavaju samostalno odgonetnuti tragove odvijanja geološki procesa na površini terena.   
Posjet računalnim učionicama, učenici 7. i 8. razreda OŠ, učenici srednje škole, prezentiranje računalnih učionica i demonstracija aplikacije
Naziv aktivnostiPosjet računalnim učinicama
Voditelji aktivnostiBožidar Kovačić
InstitucijaFakultet informatike i digitalnih tehnelogija
Tip aktivnostiPrezentiranje računalnih učionica i demonstracija aplikacija
Ciljana skupinaUčenici srednjih škola, učenici osnovnih škola (7. i 8. razred)
Broj učenika25
Trajanje90 minuta
Jezik Hrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)FIDIT
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)1
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Božidar Kovačić, bkovacic@inf.uniri.hr
OPIS
Učenici obilaze računalne učionice, te se u jednoj učionici prikazuju različite vrste aplikacija primjerenih učeničkom uzrastu
Utjecaj klimatskih promjena na vodoopskrbu otoka, učenici srednje škole, interaktivno predavanje
Naziv aktivnostiUtjecaj klimatskih promjena na vodoopskrbu otoka
Voditelji aktivnostiHrvoje Grofelnik
InstitucijaFakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci
Tip aktivnostiInteraktivno predavanje
Ciljana skupinaUčenici srednjih škola
Broj učenika20-26
Trajanje45 minuta
JezikHrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)Po dogovoru
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)Po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Hrvoje Grofelnik, hrvoje.grofelnik@fthm.hr
OPIS
Prikaz istraživanja mjerenje održivosti vodoopskrbe hrvatskih otoka. Interaktivno predavanje sadrži uvod u vodnom otisku, zašto je bitan za današnju problematiku održivosti, kako se mjeri, kako se može povećati održivost vodoopskrbe na otocima, kako smanjiti naš osobni vodni otisak?
Utjecaj outdoor turizma na zaštićena područja – studija slučaja rijeke Mrežnice, učenici srednje škole, interaktivno predavanje
Naziv aktivnostiUtjecaj outdoor turizma na zaštićena područja – studija slučaja rijeke Mrežnice
Voditelji aktivnostiHrvoje Grofelnik
InstitucijaFakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci
Tip aktivnostiInteraktivno predavanje
Ciljana skupinaUčenici srednjih škola
Broj učenika20-26
Trajanje45 minuta
JezikHrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)Po dogovoru
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)Po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Hrvoje Grofelnik, hrvoje.grofelnik@fthm.hr
OPIS
Prikaz istraživanja utjecaja outdoor turizma na okoliš. Primjer Studije mjerenja turističke nosivosti na primjeru zaštićenih područja rijeke Mrežnice. Opis metodologije određivanja turističke nosivosti prostora, opis projektnih aktivnosti na Studiji, prikaz rezultata i implikacija za primjenu rezultata s ciljem smanjenja utjecaja turističko-izletničkih aktivnosti na okoliš s posebnim osvrtom na utjecaj kajakinga na sedrene barijere.
Kako mjerimo utjecaj turizma na okoliš?, učenici srednje škole, interaktivno predavanje
Naziv aktivnostiKako mjerimo utjecaj turizma na okoliš?
Voditelji aktivnostiHrvoje Grofelnik
InstitucijaFakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci
Tip aktivnostiInteraktivno predavanje
Ciljana skupinaUčenici srednjih škola
Broj učenika20-26
Trajanje45 minuta
JezikHrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)Po dogovoru
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)Po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Hrvoje Grofelnik, hrvoje.grofelnik@fthm.hr
OPIS
Prikaz istraživanja mjerenje ugljikova otiska turizma na primjeru trail trkača u sklopu međunarodne ultratrail utrke 100 milja Istre. Interaktivno predavanje sadrži uvod u metodologiju ugljikova otiska, zašto je bitan za današnju problematiku održivosti, kako se mjeri, kako možemo smanjiti naš ugljikov otisak?
Poploči me!, učenici razredne nastave, radionica
Naziv aktivnostiPoploči me!
Voditelji aktivnostiBojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar
InstitucijaFakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci
Tip aktivnostiRadionica
Ciljana skupinaUčenici razredne nastave
Broj učenika20-25
Trajanje45 minuta
Jezik Hrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)Po dogovoru
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)Po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr
OPIS
Popločavanje ravnine je tema kojom se matematičari bave od davnih vremena. Međutim, popločavanje ravnine primjenjujemo svakodnevno u različitim situacijama. Polaznici radionice će se upoznati s pojmom popločavanja te će naučiti kako izraditi unikatne pločice kojima mogu popločavati
Potraga za tajnom, radionica / potraga za blagom, učenici srednje škole
Naziv aktivnostiPotraga za tajnom
Voditelji aktivnostiBojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar
InstitucijaFakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci
Tip aktivnostiRadionica – Potraga za blagom
Ciljana skupinaUčenici srednje škole
Broj učenika20-25
Trajanje45 minuta
Jezik Hrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)Po dogovoru
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)Po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr
OPIS
Voliš li potrage za blagom? Kroz ovu ćeš se potragu provozati vremeplovom kroz povijest šifriranja te ćeš, koristeći se različitim napravama, dešifrirati tragove i otkriti tajnu poruku! 
Matematički trikovi s kartama, učenici osnovne škole, učenici srednje škole, radionica
Naziv aktivnostiMatematički trikovi s kartama
Voditelji aktivnostiBojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar
InstitucijaFakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci
Tip aktivnostiRadionica
Ciljana skupinaUčenici osnovne škole, učenici srednje škole
Broj učenika20-25
Trajanje45 minuta
Jezik Hrvatski jezik
Engleski jezik
Talijanski jezik
ostalo
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru)Po dogovoru
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru)Po dogovoru
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije)Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr
OPIS
Trikovi s kartama koji se oslanjaju samo na matematiku, bez opsjena i posebnih rekvizita, nazivaju se matematički trikovi s kartama. Trikovi su zabavni i fascinantni, ali su i korisni. Preko matematičkih trikova mogu se lako demonstrirati i naučiti matematički koncepti na kojima se zasniva pojedini trik.  Za razliku od klasičnih mađioničarskih trikova cilj ove aktivnosti nije samo zabaviti već i naučiti sudionike kako se trikovi izvode.
Scroll to Top