Osim osmišljavanja i organizacije Noći istraživača, važan dio projekta Blue-Connect 2.0 jesu i posjete znanstvenika školama te posjete grupa učenika sveučilištima.
U nastavku navodima aktivnosti koje se provode na Sveučilištu u Rijeci.
Kemijske čarolije, vrtićki uzrast, niži razredi OŠ, edukativna igra
Naziv aktivnosti | Kemijske čarolije |
Voditelji aktivnosti | Nikolina Vidović, Dean Marković, Maria Kolympadi Markovic, Mirna Petković Didović |
Institucija | Fakultet biotehnologije i razvoja lijekova, Sveučilište u Rijeci |
Tip aktivnosti | Edukativna igra |
Ciljana skupina | Vrtićki uzrast, niži razredi osnovne škole |
Broj učenika | 20-25 |
Trajanje | 60 min |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | Po dogovoru |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | Po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | nikolina.vidovic@uniri.hr |
OPIS | |
Cilj radionice je upoznavanje djece predškolskog uzrasta te nižih razreda osnovne škole s pojmom kemije te povezivanje tog pojma s pojavama i procesima iz svakodnevnog života kao i s tvarima koje nalaze u svojoj okolini, u ovom slučaju u svojoj kuhinji. Tijekom radionice djeca će se upoznati i s pojmovima gustoće, kiselosti i lužnatosti koje će im biti objašnjenje kroz jednostavne, a zanimljive i efektne pokuse s „kemikalijama“ koje možemo naći kod kuće. Ideja je da se svaki pokus raspravi s djecom te ona iznesu svoje dojmove, pokušaju objasniti uočene pojave i povezati ih sa samom temom radionice. |
Uzbudljivo odrastanje jednog malog kukca – vinske mušice, učenici razredne nastave (2. i 3. razred OŠ), interaktivno predavanje
Naziv aktivnosti | Uzbudljivo odrastanje jednog malog kukca – vinske mušice |
Voditelji aktivnosti | Ana Filošević Vujnović, Bobana Samardžija, Marta Medija |
Institucija | Fakultet za biotehnologiju i razvoj lijekova, Sveučilište u Rijeci |
Tip aktivnosti | Interaktivno predavanje |
Ciljana skupina | Učenici razredne nastave (2. i 3. razredi osnovne škole) |
Broj učenika | 20-25 |
Trajanje | 45 minuta |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | U školama |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | Po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Marta Medija, marta.medija8@gmail.com |
OPIS | |
Vinska mušica je maleni kukac koji živi u prirodi. Vinsku mušicu često možemo naći i u našem domu. Ako nam voće predugo stoji u zdjeli odjednom ćemo vidjeti puno vinskih mušica, pa kako to? uvijek se pitamo. Upravo zato jer razvoj od jajašca do odrasle vinske mušice traje samo 10 dana. Tijekom svog odrastanja vinska mušica prolazi kroz različite stadije, od kojih je svaki drugačiji od prethodnog. Kroz interaktivno predavanje djeca bi naučila kako izgleda razvoj kukaca i zašto je znanstvenicima vinska mušica važna. Također vidjeli bi sve razvojne stadije vinske mušice uživo i pod mikroskopom. Ukoliko bude mogućnosti i u dogovoru s nastavnikom djeca bi mogla pratiti razvoj vinske mušice u vlastitoj učionici (omogućili bi materijal za uzgoj). |
Inteligentni magneti / Magneti intelligenti, do 8 godina, radionica
Naziv aktivnosti | Inteligentni magneti / Magneti intelligenti |
Voditelji aktivnosti | Marina Manganaro |
Institucija | FIZRI |
Tip aktivnosti | radionica |
Ciljana skupina | do 8 godina |
Broj učenika | do 8 |
Trajanje | 30 min |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | u školama |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | marina.manganaro@uniri.hr |
OPIS | |
Jesu li magneti glupi? Oni sigurno ne znaju razmišljati, ali ipak znaju svoj posao…magnetizam je vrlo privlačna (!) sila i možemo je koristiti na mnogo načina kako bi si život učinili jednostavnijim. Uostalom, živimo na divovskom magnetu. Dođite naučiti nešto o magnetizmu i izraditi vlastiti magnet s fizičarima iz FIZRI-ja. Radionica je dostupna na hrvatskom, engleskom i talijanskom jeziku |
Mišica u zemlji fizike, do 8 godina, interaktivna predstava
Naziv aktivnosti | Mišica u zemlji fizike |
Voditelji aktivnosti | Marija Čargonja, Daria Jardas Babić |
Institucija | FIZRI |
Tip aktivnosti | interaktivna predstava |
Ciljana skupina | do 8 godina |
Broj učenika | do 20 |
Trajanje | 45 min |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | po dogovoru |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | mcargonja@uniri.hr daria.jardas@uniri.hr |
OPIS | |
„Mišica u zemlji fizike“ je interaktivna predstava s pokusima, namijenjena djeci predškolske i rane školske dobi, s ciljem popularizacije fizike. Lutka-mišica potiče djecu na aktivno sudjelovanje u predstavi kroz zanimljivu priču i čudesne pokuse. Navodi ih na opažanje, istraživanje, postavljanje pitanja te donošenje zaključaka o raznim fizičkim pojavama. |
Potraga za blagom u Pi ritmu, učenici razredne nastave, edukativna igra
Naziv aktivnosti | Potraga za blagom u Pi ritmu |
Voditelji aktivnosti | Bojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar |
Institucija | Fakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci |
Tip aktivnosti | Edukativna igra |
Ciljana skupina | Učenici razredne nastave |
Broj učenika | 20-25 |
Trajanje | 45 minuta |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | Po dogovoru |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | Po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr |
OPIS | |
Pi je jedan poseban broj, sasvim drugačiji od svih drugih brojeva. On je skroz neracionalan, ali ipak pozitivan lik kojemu nema kraja. Skita se po krugovima te, ako pažljivo potražiš, u svakom ga krugu možeš pronaći. Na brojevnom pravcu, njegov je dom između brojeva 3 i 4, bliže broju 3 nego broju 4. Iako ga je ponekad teško zapisati na list papira, možeš se dobro zabaviti ako zaigraš igru u Pi ritmu. Tražeći blago prema pravilima koja slijede decimale broja Pi i rješavajući zanimljive matematičke zadatke učenici pokušavaju odgonetnuti ključ za otvaranje škrinje s blagom. |
Kako očuvati i zaštititi vodu?, učenici osnovne škole, predavanje
Naziv aktivnosti | Kako očuvati i zaštititi vodu? |
Voditelji aktivnosti | Goran Volf |
Institucija | Građevinski fakultet, Sveučilište u Rijeci |
Tip aktivnosti | Predavanje |
Ciljana skupina | Učenici osnovne škole |
Broj učenika | 20-25 |
Trajanje | 30-45 min |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | U školama |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | Po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Goran Volf, goran.volf@uniri.hr |
OPIS | |
Voda je jedan od najvažnijih elemenata koji su nam potrebni za život i rast. Voda pokriva više od 70 % površine Zemlje. Pomaže nam u našem svakodnevnom životu, čini okoliš koji nas okružuje lijepim, a također važna je i potrebna biljkama i životinjama. Održavajući vodom čistom, štitimo svoje zdravlje te zdravlje našeg planeta. Onečišćenje voda danas predstavlja jedan od glavnih problema, budući da se voda prekomjerno iskorištava, a utjecaj čovjeka i klimatske promjene koje se dešavaju u današnje vrijeme negativno utječu na samu kvalitetu i dostupnost vode. Ovim problemom želi se pokazati učenicima zašto je voda bitna, gdje se sve koristi, na koje načine se ona sve zagađuje te kako je možemo očuvati, odnosno kako možemo očuvati okoliš koji nas okružuje. Također pokazati će se učenicima na zanimljiv i prihvatljiv način kako se pročišćavaju vode koje su onečišćene. |
Popločavanja ravnine: Penrose vs Arhimed, učenici viših razreda osnovne škole (7. i 8. razred OŠ), radionica
Naziv aktivnosti | Popločavanja ravnine: Penrose vs Arhimed |
Voditelji aktivnosti | Bojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar |
Institucija | Fakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci |
Tip aktivnosti | Radionica |
Ciljana skupina | Učenici viših razreda osnovna škole (7. i 8. razred) |
Broj učenika | 20-25 |
Trajanje | 45 minuta |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | Po dogovoru |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | Po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr |
OPIS | |
Popločavanje ravnine je skup geometrijskih likova čije unutrašnjosti nemaju zajedničkih točaka, a čija unija je cijela ravnina. Postoje mnoge vrste popločavanja: pravilna, Arhimedova, Penroseova,… Popločavanje ravnine je tema kojom se matematičari bave od davnih vremena. Arhimed je bio starogrčki matematičar, koji je, između mnogih drugih tema, proučavao i opisivao ono što danas zovemo Arhimedova tijela. Zahvaljujući Kepleru koji je nastavio Arhimedov rad i proučavao popločavanja ravnine, danas se jedna familija simetričnih popločavanja ravnine naziva Arhimedova popločavanja. Penroseovo popločenje je nešto drugačije, to je aperiodičko popločenje ravnine pločicama koje je proučavao Roger Penrose 1973. godine. Neperiodička popločavanja nemaju translacijsku simetriju, tj. ne postoji dio takva popločenja koji se može pravilno „precrtati“ i na taj način popločiti cijelu ravninu. Tijekom ove aktivnosti učenici će istražiti koliko ima pravilnih i Arhimedovih popločavanja ravnine, a i pokušat će „složiti“ Penroseovo popločavanje ravnine i usporediti ga s prethodnim. |
Kristali, učenici viših razreda osnovne škole (7. i 8. razred OŠ), radionica
Naziv aktivnosti | Kristali |
Voditelji aktivnosti | Bojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar |
Institucija | Fakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci |
Tip aktivnosti | Radionica |
Ciljana skupina | Učenici osnovne škole (7. i 8. razred) |
Broj učenika | 20-25 |
Trajanje | 45 minuta |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | Po dogovoru |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | Po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr |
OPIS | |
Prvi zapisi o kristalima javljaju se još u Babilonu, drevnoj Indiji i drevnoj Kini, no tek u 17. stoljeću počinje značajan napredak u kristalografiji. Matematičar i astronom Johannes Kepler prvi opisuje kristal matematički. Kristale u prirodi proučavamo i opisujemo matematičkom teorijom grupa, odnosno simetrijama i kristalografskim grupama. Postupak kojim nastaje kristal u matematici nazivamo popunjavanje prostora. Tijekom ove aktivnosti učenici će kroz različite aktivnosti istražiti kako nastaju kristali te će i sami kreirati. |
Stilovi učenja, učenici predmetne nastave, radionica
Naziv aktivnosti | Radionica ,,Stilovi učenja“ |
Voditelji aktivnosti | Lucija Tomac, Vanja Brandić, Tena Pejčić |
Institucija | Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci |
Tip aktivnosti | Radionica |
Ciljana skupina | Učenici predmetne nastave |
Broj učenika | 20-25 učenika |
Trajanje | 90 minuta |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | U osnovnoj školi na području Grada Rijeke |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | 1 radionica po školi (ovisi o interesu) |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Lucija Tomac, lucija.tomac@ufri.uniri.hr |
OPIS | |
Radionica „Stilovi učenja“ usmjerena je na učenike predmetne nastave osnovnih škola Grada Rijeke. Cilj radionice u trajanju od 2 školska sata je upoznati učenike sa stilovima učenja te ih potaknuti na otkrivanje svojeg stila učenja. Učenici će ispunjavati upitnik pomoću kojeg će prepoznati svoj dominantni stil nakon čega će u grupama određenu temu prilagoditi svojem stilu učenja. U refleksiji ćemo se osvrnuti na njihove uratke i sugestije za poboljšanje strategija učenja. |
Složi i zaigraj sudoku, učenici osnovne škole, učenici srednje škole, edukativna igra
Naziv aktivnosti | Složi i zaigraj sudoku |
Voditelji aktivnosti | Bojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar |
Institucija | Fakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci |
Tip aktivnosti | Edukativna igra |
Ciljana skupina | Učenici osnovne škole, učenici srednje škole |
Broj učenika | 20-25 |
Trajanje | 45 minuta |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | Po dogovoru |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | Po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr |
OPIS | |
U ovoj aktivnosti učenici moraju, pomoću dobivenih hintova, otkriti početne vrijednosti u sudoku tablici. Nakon što ih otkriju, trebaju i riješiti otkriveni sudoku. Učenici će se podijeliti u timove i svaki tim će, kroz edukativnu igru, pokušati skupiti što više bodova u slaganju i rješavanju sudokua. Zadaci su prilagođeni uzrastu učenika. |
Matematika inspiriana pirodom: optimizacija, učenici osnovne škole, učenici srednje škole, edukativna igra
Naziv aktivnosti | Matematika inspirirana prirodom: optimizacija |
Voditelji aktivnosti | Bojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar |
Institucija | Fakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci |
Tip aktivnosti | Edukativna igra |
Ciljana skupina | Učenici osnovne škole, učenici srednje škole |
Broj učenika | 20-25 |
Trajanje | 45 minuta |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | Po dogovoru |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | Po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr |
OPIS | |
Kroz dvije edukativne igre približiti ćemo pojam optimizacije učenicima, a ujedno i naći najkraći put te otvoriti škrinju s blagom. |
Žive slike mikroorganizama, učenici osnovne škole, učenici srednje škole, izložba
Naziv aktivnosti | Žive slike mikroorganizama |
Voditelji aktivnosti | Marina Šantić, Gabrijela Begić i djelatnici Zavoda za mikrobiologiju i parazitologiju. |
Institucija | Zavod za mikrobiologiju i parazitologiju, Medicinski fakultet, Sveučilišta u Rijeci |
Tip aktivnosti | Izložba |
Ciljana skupina | Učenici osnovnih i srednjih škola |
Broj učenika | 20 po grupi |
Trajanje | 45 minuta |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | Na instituciji, Zavodu za mikrobiologiju i parazitologiju |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | Broj termina po dogovoru, Prijedlog datuma 19. i 20. rujna 2024. |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Prof. dr. sc. Marina Šantić, marina.santic@uniri.hr |
OPIS | |
Nevidljive bakterije učinit ćemo vidljivima uzgajajući ih na odgovarajućim hranjivim podlogama. Svaka bakterija, ovisno na kojoj je hranjivoj podlozi uzgojena daje različiti boju. Napravit ćemo „žive“ slike koristeći različite bakterije i gljive na različitim hranilištima i prikazati raskoš njihovih boja i oblika. Učenici će na zabavan i kreativan način upoznati dobre i loše strane mikroorganizama, njihove oblike i boje. Izložba će im približiti znanost, usmjeriti ih prema učenju i istraživanju te potaknuti ih na razmišljanje, komunikaciju i suradnju. Doživjet će mikrobiološki laboratorij i aktivno sudjelovati u otkrivanju mikroorganizama koje se nalaze svuda oko nas. |
Matematika inspirirana prirodom: kristali i popločavanja, učenici srednje škole, radionica
Naziv aktivnosti | Matematika inspirirana prirodom: kristali i popločavanja |
Voditelji aktivnosti | Bojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar |
Institucija | Fakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci |
Tip aktivnosti | Radionica |
Ciljana skupina | Učenici srednje škole |
Broj učenika | 20-25 |
Trajanje | 45 minuta |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | Po dogovoru |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | Po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr |
OPIS | |
Prvi zapisi o kristalima javljaju se još u Babilonu, drevnoj Indiji i drevnoj Kini, no tek u 17. stoljeću počinje značajan napredak u kristalografiji. Matematičar i astronom Johannes Kepler prvi opisuje kristal matematički. Kristale u prirodi proučavamo i opisujemo matematičkom teorijom grupa, odnosno simetrijama i kristalografskim grupama. Postupak kojim nastaje kristal u matematici nazivamo popunjavanje prostora. Popunjavanje dvodimenzionalnog prostora nazivamo popločavanje ravnine. Postoje mnoge vrste popločavanja: pravilna, Arhimedova, Penroseova,… Popločavanje ravnine je tema kojom se matematičari bave od davnih vremena. Arhimed je bio starogrčki matematičar, koji je, između mnogih drugih tema, proučavao i opisivao ono što danas zovemo Arhimedova tijela. Zahvaljujući Kepleru koji je nastavio Arhimedov rad i proučavao popločavanja ravnine, danas se jedna familija simetričnih popločavanja ravnine naziva Arhimedova popločavanja. Penroseovo popločenje je nešto drugačije, to je aperiodičko popločenje ravnine pločicama koje je proučavao Roger Penrose 1973. godine. Neperiodička popločavanja nemaju translacijsku simetriju, tj. ne postoji dio takva popločenja koji se može pravilno „precrtati“ i na taj način popločiti cijelu ravninu. Međutim, takva popločavanje postoje u prirodi. Tijekom ove aktivnosti učenici će istražiti koliko ima pravilnih i Arhimedovih popločavanja ravnine, a i pokušat će „složiti“ Penroseovo popločavanje ravnine i usporediti ga s prethodnim. |
Geoinformatika u graditeljstvu: istraživanje geohazarda, učenici gimnazije, interaktivno predavanje/radionica
Naziv aktivnosti | Geoinformatika u graditeljstvu: istraživanje geohazarda |
Voditelji aktivnosti | Petra Jagodnik, Nino Krvavica |
Institucija | Sveučilište u Rijeci, Građevinski fakultet |
Tip aktivnosti | Interaktivno predavanje / Radionica |
Ciljana skupina | Učenici gimnazije |
Broj učenika | 15-20 |
Trajanje | 45 minuta |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | Po dogovoru |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | Po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Petra Jagodnik, petra.jagodnik@gradri.uniri.hr |
OPIS | |
Geoinformatika je interdisciplinarna znanost koja primjenjuje informatičku tehnologiju za prostorne analize kako bi se bolje razumjela Zemljina površina i procesi koji na njoj djeluju. Kombinacijom naprednih tehnoloških alata i ekspertnog znanja, ona pruža ključne alate za predviđanje i ublažavanje učinaka geohazarda. Kako nam geoinformatika omogućuje precizno kartiranje terena primjenom tehnologija poput LiDAR-a (Light Detection and Ranging), čime se mogu otkriti područja podložna klizanju? Kako se primjenom GIS alata simuliraju različiti scenariji poplava, uzimajući u obzir klimatske promjene i promjene u korištenju zemljišta? U graditeljstvu, takvi modeli ne samo da pomažu u zaštiti postojećih objekata, već doprinose planiranju sigurnijih i otpornijih urbanih područja, smanjujući rizik od katastrofa i osiguravajući održivost izgrađenih okruženja. U ovoj aktivnosti učenici upoznaju inovativne tehnologije u istraživanju geohazarda i pokušavaju samostalno odgonetnuti tragove odvijanja geološki procesa na površini terena. |
Posjet računalnim učionicama, učenici 7. i 8. razreda OŠ, učenici srednje škole, prezentiranje računalnih učionica i demonstracija aplikacije
Naziv aktivnosti | Posjet računalnim učinicama |
Voditelji aktivnosti | Božidar Kovačić |
Institucija | Fakultet informatike i digitalnih tehnelogija |
Tip aktivnosti | Prezentiranje računalnih učionica i demonstracija aplikacija |
Ciljana skupina | Učenici srednjih škola, učenici osnovnih škola (7. i 8. razred) |
Broj učenika | 25 |
Trajanje | 90 minuta |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | FIDIT |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | 1 |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Božidar Kovačić, bkovacic@inf.uniri.hr |
OPIS | |
Učenici obilaze računalne učionice, te se u jednoj učionici prikazuju različite vrste aplikacija primjerenih učeničkom uzrastu |
Utjecaj klimatskih promjena na vodoopskrbu otoka, učenici srednje škole, interaktivno predavanje
Naziv aktivnosti | Utjecaj klimatskih promjena na vodoopskrbu otoka |
Voditelji aktivnosti | Hrvoje Grofelnik |
Institucija | Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci |
Tip aktivnosti | Interaktivno predavanje |
Ciljana skupina | Učenici srednjih škola |
Broj učenika | 20-26 |
Trajanje | 45 minuta |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | Po dogovoru |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | Po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Hrvoje Grofelnik, hrvoje.grofelnik@fthm.hr |
OPIS | |
Prikaz istraživanja mjerenje održivosti vodoopskrbe hrvatskih otoka. Interaktivno predavanje sadrži uvod u vodnom otisku, zašto je bitan za današnju problematiku održivosti, kako se mjeri, kako se može povećati održivost vodoopskrbe na otocima, kako smanjiti naš osobni vodni otisak? |
Utjecaj outdoor turizma na zaštićena područja – studija slučaja rijeke Mrežnice, učenici srednje škole, interaktivno predavanje
Naziv aktivnosti | Utjecaj outdoor turizma na zaštićena područja – studija slučaja rijeke Mrežnice |
Voditelji aktivnosti | Hrvoje Grofelnik |
Institucija | Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci |
Tip aktivnosti | Interaktivno predavanje |
Ciljana skupina | Učenici srednjih škola |
Broj učenika | 20-26 |
Trajanje | 45 minuta |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | Po dogovoru |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | Po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Hrvoje Grofelnik, hrvoje.grofelnik@fthm.hr |
OPIS | |
Prikaz istraživanja utjecaja outdoor turizma na okoliš. Primjer Studije mjerenja turističke nosivosti na primjeru zaštićenih područja rijeke Mrežnice. Opis metodologije određivanja turističke nosivosti prostora, opis projektnih aktivnosti na Studiji, prikaz rezultata i implikacija za primjenu rezultata s ciljem smanjenja utjecaja turističko-izletničkih aktivnosti na okoliš s posebnim osvrtom na utjecaj kajakinga na sedrene barijere. |
Kako mjerimo utjecaj turizma na okoliš?, učenici srednje škole, interaktivno predavanje
Naziv aktivnosti | Kako mjerimo utjecaj turizma na okoliš? |
Voditelji aktivnosti | Hrvoje Grofelnik |
Institucija | Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Sveučilište u Rijeci |
Tip aktivnosti | Interaktivno predavanje |
Ciljana skupina | Učenici srednjih škola |
Broj učenika | 20-26 |
Trajanje | 45 minuta |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | Po dogovoru |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | Po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Hrvoje Grofelnik, hrvoje.grofelnik@fthm.hr |
OPIS | |
Prikaz istraživanja mjerenje ugljikova otiska turizma na primjeru trail trkača u sklopu međunarodne ultratrail utrke 100 milja Istre. Interaktivno predavanje sadrži uvod u metodologiju ugljikova otiska, zašto je bitan za današnju problematiku održivosti, kako se mjeri, kako možemo smanjiti naš ugljikov otisak? |
Poploči me!, učenici razredne nastave, radionica
Naziv aktivnosti | Poploči me! |
Voditelji aktivnosti | Bojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar |
Institucija | Fakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci |
Tip aktivnosti | Radionica |
Ciljana skupina | Učenici razredne nastave |
Broj učenika | 20-25 |
Trajanje | 45 minuta |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | Po dogovoru |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | Po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr |
OPIS | |
Popločavanje ravnine je tema kojom se matematičari bave od davnih vremena. Međutim, popločavanje ravnine primjenjujemo svakodnevno u različitim situacijama. Polaznici radionice će se upoznati s pojmom popločavanja te će naučiti kako izraditi unikatne pločice kojima mogu popločavati |
Potraga za tajnom, radionica / potraga za blagom, učenici srednje škole
Naziv aktivnosti | Potraga za tajnom |
Voditelji aktivnosti | Bojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar |
Institucija | Fakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci |
Tip aktivnosti | Radionica – Potraga za blagom |
Ciljana skupina | Učenici srednje škole |
Broj učenika | 20-25 |
Trajanje | 45 minuta |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | Po dogovoru |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | Po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr |
OPIS | |
Voliš li potrage za blagom? Kroz ovu ćeš se potragu provozati vremeplovom kroz povijest šifriranja te ćeš, koristeći se različitim napravama, dešifrirati tragove i otkriti tajnu poruku! |
Matematički trikovi s kartama, učenici osnovne škole, učenici srednje škole, radionica
Naziv aktivnosti | Matematički trikovi s kartama |
Voditelji aktivnosti | Bojan Crnković, Vedrana Mikulić Crnković, Ivona Traunkar |
Institucija | Fakultet za matematiku, Sveučilište u Rijeci |
Tip aktivnosti | Radionica |
Ciljana skupina | Učenici osnovne škole, učenici srednje škole |
Broj učenika | 20-25 |
Trajanje | 45 minuta |
Jezik | Hrvatski jezik Engleski jezik Talijanski jezik ostalo |
Lokacija (na instituciji, u školama, po dogovoru) | Po dogovoru |
Broj termina (upisati broj ili napisati po dogovoru) | Po dogovoru |
Kontakt (za prijavu i dodatne informacije) | Ivona Traunkar, inovak@math.uniri.hr |
OPIS | |
Trikovi s kartama koji se oslanjaju samo na matematiku, bez opsjena i posebnih rekvizita, nazivaju se matematički trikovi s kartama. Trikovi su zabavni i fascinantni, ali su i korisni. Preko matematičkih trikova mogu se lako demonstrirati i naučiti matematički koncepti na kojima se zasniva pojedini trik. Za razliku od klasičnih mađioničarskih trikova cilj ove aktivnosti nije samo zabaviti već i naučiti sudionike kako se trikovi izvode. |